ev+ dan haberler

İade, Değişim ve Sipariş İptali

İade, Değişim ve Sipariş İptali

1.    Evplus.com.tr den satın almış olduğum ürünleri nasıl iade edebilirim?

www.evplus.com.tr’ den satın almış olduğunuz ürünler gerek cayma hakkı kapsamında ve gerekse ayıplı ürün kategorisinde ancak Internet Mağazası üzerinden iade edilebilmektedir. Internet üzerinden satın alınan ürünlerle ilgili olarak Evplus-BiMes Mağazalarımızda ürün iadesi yapılmamaktadır.

A.  İade koşulları:

a.1. Cayma hakkı kapsamında iade;

4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 3/e Md. si gereği “Tüketici” sıfatını taşıyan ALICI’LAR Satış Sözleşmesinin Cayma Hakkı maddesi kapsamında ürünü, teslim alındığı tarihten itibaren 7 (yedi) gün içerisinde reddederek iade etme hakkına sahiptir. Cayma Hakkı’nın tam tanımı ve kullanım koşulları Ön Bilgiler ve Bilgilendirme Formu, satış Sözleşmesi ve Cayma Hakkı sayfamızda ayrıntısı ile belirtilmektedir. Kısaca;

www.evplus.com.tr'den satın almış olduğunuz ürünleri cayma hakkı kapsamında  iade etmek için malın tesliminden itibaren 7 gün içinde yazılı bildirimde bulunmanız gerekmektedir. Bildirimi iadeli taahhutlu mektup, telgraf  veya (info@evplus.com.tr)  adresimize bir mail gondererek yapabilirsiniz.

Bu hakkın kullanılması halinde, anılan yazılı bildirimin yanısıra 3. kişiye veya ALICI'ya teslim edilen Ürün'ün SATICI'ya gönderildiğine ilişkin fatura ile birlikte ALICI’ya yollanmış olan iade formu doldurulmak suretiyle, kargo teslim tutanağı örneği ile (vergi mevzuatı uyarınca) fatura aslının iadesi gerekmektedir. Fatura aslı gönderilmezse Alıcıya KDV ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilemez. Ayrıca, iade edilmesi gereken Ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak SATICI'ya teslim edilmesi gerekmektedir. Cayma hakkı kullanılarak iade edilen ürünün kargo bedeli SATICI tarafından karşılanır.

a.2. Üretim hatası veya ayıplı sayılan ürünlerde iade;

Üretim hatası veya ayıplı olduğunu düşündüğünüz ürünlerde ise; Teslim aldığınız tarihten itibaren 30 gün içinde bildirip, bildirimin ardından en geç 7 iş günü içinde Evplus-BiMes’e ulaştırarak para iadesi, değişim, onarım ya da bedel iadesi talebinde bulunabilirsiniz. Bu durumda üretim hatası veya ayıplı olduğu düşünülen ürünler, üretici firmalar tarafından kontrol edilerek isteminizin yerine getirip getirilemeyeceği kararı verilecektir. Kontrol süreci üretici firmalara bağlı olduğu için bu tür taleplerin sonuçlanması firmaların süreçlerine tabidir

Degişim ancak internet sitesinde bulunan aynı ürün, aynı renk ve sayıda stoklarda mevcut olmak koşulu mümkündür. Aynı ürünün stoklarda bulunamaması halinde bedel iadesi yapılması söz konusu olacaktır.

ÖNEMLİ UYARI; Özellikle, cam ürünlerde kırık, çatlak vb. şikayetler nedeni ile iade ve değişim taleplerinin dikkate alınabilmesi için ALICI kargodan ürünü teslim alırken mutlak surette paketi açıp kontrolünü yapmalı ve kırık, çizik, çatlak vb. sorunu olan ürünü kargodan teslim almayarak tutanak tutturmak suretiyle SATICI’ya iadesini sağlamalıdır. Aksi halde, kargodan teslim alınan üründeki kırık, çizik, çatlak vb. şikayetler dikkate alınmayacak, kargodan itirazsız teslim alınan ürünün hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilerek ALICI nezdinde gerçekleştiği kabul edilecek olan kırık, çizik, çatlak vb. şikayetler dikkate alınamayacaktır.

B. Kargo ile geri gönderim:

Cayma Hakkı kapsamındaki iadeler için talebiniz onaylandıktan sonra size gönderilen kargo onay kodu ile kargo firması çağrı merkezi üzerinden bulunduğunuz yerden ürünün teslim alınmasını talep edebilir ya da isteğinize bağlı olarak size en yakın kargo şubesinden kargo onay kodu ile ürünü yollayabilirsiniz. Cayma hakkının söz konusu olduğu durumlarda; Bu hak kapsamındaki iadelerde kargo bedeli SATICI tarafından karşılanacaktır.

Diğer iadelerde ürünün Evplus-BiMes’e ulaştırılması sorumluluğu ve kargo bedeli müşteriye ait olup, üründe üretim kaynaklı bir hata olduğu tespit edilmesi durumunda kargo ücreti müşteriye iade edilecektir.

İade edilmek istenen ürünleri kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak orjinal faturası, fatura ile birlikte yollanan iade formu doldurulmuş ve imzalanmış olarak, birlikte teslim etmeyi unutmayınız. . Fatura aslı gönderilmezse Alıcıya KDV ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilemez.

Faturası tüketiciler dışında, gerçek kişi tacir veya sermaye şirketleri adına düzenlenen satımlarda; Cayma hakkı mevcut bulunmamakta olup, ayıplı ürünlerden kaynaklanan sipariş iadeleri için “İade Faturası” kesilmesi gerekmektedir. Bu gerek yerine getirilmedikçe hiçbir surette iade yapılamaz.

Ürünün iadesi sırasında  paketlemesini ürünün orjinal ambalajına ve içindeki ürünlere zarar gelmeyecek şekilde yapmanızı önemle rica ederiz.

İade Adresi : Bi-Mes Ev Aksesuarları Ltd. Şti.

E-Ticaret Departmanı

Akkavak Sokak, Ihlamur Yolu, No 9/3 Nişantaşı-İstanbul

V.D MECİDİYEKÖY

NO:1690010868

C.Geri Ödeme:

İade talebiniz onaylandığında, ürünün bedeli  kredi kartınıza  iade edilecektir.  Geri ödemeler banka iç süreçlerine bağlı olarak farklılık göstermektedir. Bu durumları bankanız üzerinden takip etmenizi rica ederiz. ALICI olası gecikmeler için SATICI’nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunmasının ve sorumluluk üstlenmesinin mümkün olamayacağını şimdiden kabul eder.

İade talebiniz onaylanmadığı takdirde, tarafınıza bilgilendirme yapılacak ve eğer ürün incelenmek üzere tarafımıza gönderilmiş ise adresinize karşı ödemeli olarak geri gönderilecektir.

2.    Değiştirme yapabilir miyim?

Değişim ancak 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ALICI’nın durumuna göre Türk Ticaret Kanunu ile Borçlar Kanunu hükümleri çerçevesinde üretim hatası veya ayıplı ürün söz konusu ise;  ALICI’nın değişim talebinde bulunması halinde ancak internet sitesinde ilan edilen aynı ürünün yine internet sitesinde ilan edilen stoklarda bulunması ile mümkün olabilecektir. Aksi halde bedel iadesi yapılacaktır.

3.    Her ürünün iadesi mümkün mü?

Ürün boyutları ekranda ürün çizimlerinin yanında yazılıdır. Bununla beraber, ürünler el yapımı olduğu için  boyutlarında %5-%20 arasında farklılık gösterebilirler. ALICI’lar seçimlerini yaparken bu bilgi ile hareket etmelidirler. Zira,    boyutlardaki %5-%20 oranındaki farklılık ve fotoğraf çekiminden kaynaklanan renk ve tasarım farklılıkları üründeki ayıp olarak ileri sürülemez ve bu nedenle iade istenemez.

Ayrıca, www.evplus.com.tr'de satışa sunulan ürünlerin bazıları özel değişim/iade koşullarına tabidir.

Özel istek ve talepler uyarınca üretilen; veya üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye özel hale getirilen ya da niteliği itibariyle iade edilemeyecek, hızla bozulma veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan bir ürün söz konusu olduğunda ve genel olarak ürün kullanıldığında ya da kullanılmamış olsa dahi kozmetik, gıda, iç giyim, her türlü kişisel bakım ürünü, DVD, VCD ve kasetler, bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri vb ürünler ambalajından çıkarıldığında iade hakkı kullanılamaz.

4.    Siparişimi iptal edebilir miyim? Ürünler kargoya verildikten sonra siparişi iptal etmem mümkün mü?

Siparişiniz kargoya teslim edilmemişse, siparişinizin iptalini siparişlerim bölümü üzerinden yapabilir, e-posta (info@evplus.com.tr) ile talebinizi iletebilir veya destek hattımızı (0212) 231 4933 hafta içi çalışma saatleri içinde arayarak iletebilirsiniz.

Siparişinizin kargoya teslim edilmiş olması halinde ise; Fatura ile birlikte gönderilmiş olan iade formu doldurularak, faturanızın bir nüshası ile birlikte İade Adresi : Bi-Mes Ev Aksesuarları Ltd. Şti. E-Ticaret Departmanı Akkavak Sokak, Ihlamur Yolu, No 9/3 Nişantaşı-İstanbul adresine NARPOST Kargo  ile ücretsiz olarak gönderebilirsiniz. Ürünlerinizin iade sürecinin sağlıklı olarak gerçekleştirebilmesi için gönderinizin üzerine A4 Kağıtla İADE EDİLECEKTİR başlığını ekleyebilirsiniz. Size daha iyi yardımcı olabilmemiz adına NARPOST Kargo firmasından sağlayabileceğiniz Gönderi kodunu saklayınız. İade edeceğiniz ürünlerin düzgün olarak paketlendiğinden kırılacak eşyalar bakımından “kırılacak eşya” uyarısının yapılmasına ve ayrı ayrı orijinal ambalajlarında olmasına dikkat ediniz. İadelerinizin içine durumu açıklayıcı bir not eklemeniz iade sürecinizin hızlanması açısından yararınıza olacaktır.

Sipariş iptali talebiniz onaylandıktan sonra, siparişinizin ödemesi kredi  kartınıza iade edilecektir. Geri ödemeler banka iç süreçlerine bağlı olarak farklılık gösterebilmektedir. Bu durumları bankanız üzerinden takip etmenizi rica ederiz. ALICI, olası gecikmeler için SATICI’nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunmasının ve sorumluluk üstlenmesinin mümkün olamayacağını şimdiden kabul eder.

5.    İadesi onaylanan ürünlerimin iadesi banka hesabıma/kredi kartıma ne zaman ulaşacak?

 

İade talebiniz onaylandığında, iade bedeliniz otomatik olarak kredi kartınıza yansıtılacaktır. İade bedelinin kredi kartınıza/hesabınıza ulaşması ilgili bankanın iç süreçlerine bağlı olarak farklılık göstermektedir. Bu durumları bankanız üzerinden takip etmenizi rica ederiz.

6.    Yaptığım alışverişin iadesini, ürünü satın alırken kullandığım farklı bir banka hesabına/kredi kartına alabilir miyim?

 

www.evplus.com.tr'den satın almış olduğunuz ürünleri sitemizde ilan edilen koşullarda  iade etmeniz durumunda iade bedeli yalnızca siparişi oluştururken  kullanmış olduğunuz kredi kartına iade edilmektedir.Bu nedenle başka bir kredi kartına iade ödemesi yapılmamaktadır.

7.    Hediye alışverişlerinde değiştirme nasıl yapılır?

Malın tesliminden itibaren 7 gün içinde SATICI’ ya yazılı olarak bildirilmek koşulu ile  ve gerek mesafeli satış sözleşmesinde ve gerekse web sitemizde ayrıntısı belirtilmiş cayma hakkı prosedürlerine uyularak iade yapılabilecektir.

8.    Hediye alışverişlerinde değiştirme nasıl yapılır?

Cayma Hakkı, sadece 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında kalan satın almalar bakımından geçerli olan ve anılan yasanın 9 ve 9/A Maddesi gereği ; Tüketicinin, mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, malı  teslim aldığı tarihten itibaren 7 (yedi) gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahip olduğunu, Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu sürenin sözleşmenin imzalandığı tarihte başladığı bir haktır. Cayma hakkının söz konusu olduğu “tüketici” sıfatını taşıyan ALCI’ların satın aldıkları ürünler bakımından;

“Tüketicinin hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin teslim aldığı veya sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren yedi gün içeresinde malı veya hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin satıcı/sağlayıcıya ulaşması tarihinden itibaren malı geri almayı taahhüt ederiz.”

Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir.

Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen mallara ilişkin sözleşmeler cayma hakkı ve kullanımına ilişkin hükümlere tabi değildir. Malın teslimi sözleşmeye taraf olan tüketici dışında bir kişiye yapılsa dahi tüketici cayma hakkını kullanabilir. Bu durumda satıcı malı 9'uncu maddenin dördüncü fıkrası hükmü uyarınca üçüncü kişiden teslim alır.

Ancak ilgili hukuki düzenlemeler gereğince tüketicilerce alım yapılmış olsa dahi şu mal/hizmetlere ilişkin sözleşmelerde, kullanılmamış/istifade edilmemiş olsa bile, cayma hakkı bulunmamaktadır : Tüketicinin özel istekleri veya onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda üretilen (üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye/kişisel ihtiyaçlara özel hale getirilenler dahil) mallar; kozmetik vb.leri ile çikolata vb gıda maddeleri gibi niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar; Tüketici tarafından ambalajı açılmış cd, dvd gibi ses veya görüntü kayıtları, yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemeleri; fiyatı borsa gibi teşkilanlanmış piyasalarda belirlenen mallar; gazete, dergi gibi yayınlar; bahis ve piyangoya ilişkin hizmetler; genel olarak, elektronik ortamda anında ifa edilen tüm hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen her türlü gayi maddi mallar. Ayrıca, Tüketici onayı ile cayma hakkı süresi içinde ifasına başlanan hizmetler ve ilgili mevzuat uyarınca mesafeli satış kapsamı dışında kabul edilen diğer mal-hizmetler.

Cayma hakkının kullanılması için belirtilen 7 günlük süre içinde SATICI'ya yazılı bildirimde bulunulması şarttır. (Yazılı bildirim iadeli taahhutlu mektup, telgraf, info@evplus.com.tr adresine e-posta gibi bir sürekli veri taşıyıcısı-uzaktan ileşitim aracı ile de yapılabilir) Bu hakkın kullanılması halinde,  anılan yazılı bildirimin yanısıra  ALICI'ya teslim edilen Ürün'ün Faturası ile birlikte gönderilmiş olan iade formu doldurularak, SATICI'ya gönderildigine iliskin kargo teslim tutanagı örnegi ile (vergi mevzuatı uyarınca) fatura aslının iadesi gerekmektedir. Fatura aslı gönderilmezse Alıcıya KDV ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilemez.

Faturası gerçek kişi tacir, sermaye şirketleri vb. adına düzenlenen ürün iadelerinde Iade Faturası kesilmesi gerekmektedir. Ayrıca, iade edilmesi gereken Ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak SATICI'ya teslim edilmesi gerekmektedir.

Cayma hakkı kullanılarak iade edilen ürünün kargo bedeli SATICI tarafından karşılanır.

Faturası gerçek kişi tacir veya sermaye şirketleri adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde kabul edilmeyecektir.

Yukarıda yazılı belgelerin ve Ürün'ün SATICI' ya bu şekilde ulaşmasını takip eden 10 gün içinde Ürün bedeli ALICI'ya iade edilir.  İade işlemi de ALICI’nın siparis sirasinda kullandigi kredi kartına iade sureti ile yapılır. İade tutarının Bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen Banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI olası gecikmeler için SATICI’nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunmasının ve sorumluluk üstlenmesinin mümkün olamayacağını şimdiden kabul eder.

Cayma hakkı kullanılabilen Ürünlerde, yine mevzuat uyarınca, malda mutat kullanım dışında kullanımdan ötürü meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ya da genel olarak tüketicinin kusurundan kaynaklanan bir değer azalması söz konusu ise Tüketici'nin değerdeki bu azalmayı, iade imkânsızlığı var ise malın değerini (yukarıdaki satış fiyatını) SATICI'ya tazmin etmesi gerekir.